۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

مورد عجیب وزیر فرهنگ فرانسه؛ از یتیم خانه در کره تا وزارت در فرانسه


دیروز نخست وزیر فرانسه کابینه جدید این کشور را معرفی کرد. در بین افراد جدیدی که به کابینه مانوئل والس آمدند نام یک زن به چشم می خورد که وزیر فرهنگ و ارتباطات شده است.
نام اصلی او «کیم جونگ سوک» است اما از شش ماهگی نامش به «فلور پلرن» تغییر می کند. اما چرا؟



کیم در تاریخ ۲۹ اوت ۱۹۷۳ (چهل و یک ساله) در سئول کره جنوبی به دنیا می آید. سه یا چهار روز بعد از تولدش در خیابان رها و سپس به یتیم خانه سپرده می شود.

شانس با او یار بوده و تنها شش ماه در یتیم خانه می ماند چراکه زنی فرانسوی او را به فرزندخواندگی قبول می کند و سپس نامش فلور می شود.

در حومه پاریس بزرگ می شود. در شانزده سالگی دیپلم تجربی خود را می گیرد. تحصیلات عالیه خود را در مدرسۀ عالی علوم اقتصادی و تجاری و همچنین در کالج انا به پایان رساند.

او پیش از این مشاور وزیر اقتصاد در بخش شرکت های بازرگانی و البته وزیر «موسسات مالی کوچک و متوسط و اقتصاد دیجیتال» بود و این دومین سابقه وزارت او در کابینه به ریاست جمهوری فرانسوا اولاند است.



وی  پیشتر در کمپین های انتخاباتی نامزدهای حزب سوسیالیست، لیونل ژوسپن و سگولن رویال، در دوره های قبل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فعالیت کرده بود.

فلور خود را آسیایی نمی داند چراکه تقریبا تمام عمر خود را در فرانسه و در خانواده ای با دیدگاه های چپ رشد کرده است. او به زبان های انگلیسی و آلمانی تسلط دارد و کمی ژاپنی می داند.

او یک دختر کوچک نیز دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر