۱۳۹۳ شهریور ۲, یکشنبه

حسرت ماشین لباسشویی

گاهی یکی از حسرت هات میشه ماشین لباس شویی داشتن!

در فرانسه و البته در شهر پاریس معمولا خانه های دانشجویی بسیار کوچک است مثلا استودیوهای بین ۱۵ تا ۲۰ متر بسیار معمول است. البته صرفا این خانه های کوچک مخصوص دانشجویان نیست و خانه های معمولی با این متراژ هم زیاد وجود دارد.

خب در این خانه های کوچک همینکه بتوانند همه چیز از جمله دستشویی و حمام را در همانجا جای دهند خیلی هنر کرده اند. با این حساب دیگر جایی برای وسایلی مثل ماشین لباسشویی باقی نمی ماند. یا شاید هم افرادی باشند که اصلا پول خریدن ماشین لباسشویی را نداشته باشند.

خب تکلیف لباس های کثیف چه می شود؟

در خوابگاه های دانشجویی معمولا در زیر زمین یا بخشی از ساختمان چند ماشین لباسشویی گذاشته اند برای استفاده عمومی و البته در کنارش چند خشک کن هم وجود دارد.
حدود سه- چهار یورو به طور اتوماتیک وارد دستگاه می کنی تا در ماشین لباس شویی قفل شود و آغاز به شستن کند. بعد یکی – دو یورو هم به ماشین خشک کن کناری می پردازی تا لباس ها را خشک کند.


برای عموم مردم و افرادی که در خانه هایشان ماشین لباسشویی پیدا نمی شود هم مغازه های رخشتشویی اتوماتیک وجود دارد. از فروشنده و کارگر خبری نیست.
با لباس های چرک وارد مغازه می شوی. یک ماشین لباسشویی را انتخاب می کنی و لباس هایت را در آن می ریزی بعد پولش را داخل دستگاه روی آن ماشین لباسشویی وارد می کنی تا شروع به کار کند. بهتر آن است که نزدیک های تمام شدن کار شستن در مغازه باشی. شاید دزدی پیدا شد و لباس هایت را برد.




خلاصه اینکه شاید روزی دچار حسرت داشتن ماشین لباسشویی هم شوی. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر