۱۳۹۳ دی ۲۵, پنجشنبه

جمع آوری امضا برای اهدا نشان شجاعت به لسانا بتیلی

لسانا بتیلی، مشتری های سوپرمارکت هایپر کاشر را در زمانیکه در مغازه گروگانگیری صورت گرفته بود، پنهان کرد. در حال حاضر برای اهدای نشان افتخار و ملیت فرانسوی به این جوان مالیایی امضا جمع آوری می شود.


جمعه گذشته، لسانا بتیلی قهرمان هایپر کاشر در پورت دو ونسن شد. این کارمند مالیایی سوپرمارکت تعدادی از مشتری ها را در سردخانه مغازه در زمانیکه «آمدی کولیبالی» به مغازه برای گروگانگیری وارد شده بود، پنهان کرد.

این مرد جوان در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی ماجرا را تعریف می کند: «من به سردخانه رفتم و در را باز کردم. بسیاری از افراد با من به اتاق وارد شدند. فردی با یک بچه دو ساله هم بود. چراغ را خاموش کردم و در را بستم و به آنها گفتم که آرام باشند. سپس خارج شدم.»

او می گوید: «من مسلمان معتقدی هستم و در انبار مغازه پیش از این اتفاق نمازم را خوانده بودم. و بله من به یهودی ها کمک می کنم. ما باهم برادر هستیم. ما همه در یک کشتی نشسته ایم.»

هم اکنون بسیاری از افراد امیدوارند تا به او نشان افتخار داده شود. «تیابا برونی» سخنگوی شورای نمایندگی جامعه سیاه پوستان فرانسه تاکید می کند: «او زندگی ۱۵ نفر را نجات داده است که موضوع عادی ای نیست و لیاقت دریافت نشان «لژیون دونور» را دارد».

اما از طرف دیگر برای دریافت نشان لژیون دونور، لسانا باتیلی باید ملیت فرانسوی داشته باشد که البته پیش از اتفاق غم انگیز هایپر کاشر  او درخواست ملیت داده بود.

لوییس جرج ترین  رییس شورای نمایندگی جامعه سیاه پوستان فرانسه همچنین می گوید: «اغلب گفته شده است که او لیاقت ملیت فرانسوی را دارد. ما معتقدیم او لیاقت بیشتری دارد وگرنه از سیاست ناامید می شویم. بحثی نیست. او باید ملیت بگیرد.»

برای همین برخی چهره های سیاسی نیز به تحرک درآمدند. راکل گریدو سخنگوی حزب چپ یک نمونه است که در توییتر با انتشار یک سلفی با لسانا به این موضوع پرداخته است: «چقدر افتخار آمیز است که با لسانا بتیلی هستم. کسی که لیاقت دریافت سریع ملیت فرانسوی را برای اقدام همراه با شجاعتش دارد.»



تعدادی از چهره های سیاسی در شبکه های اجتماعی برای لسانا بتیلی امضا جمع آوری می کنند که در مدت تنها چهار روز ۲۶۶ هزار امضا جمع آوری شده است.

پی نوشت: ترجمه از سایت bfmtv
پی نوشت دو: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در هفته دیگر به لسانا بتیلی ملیت فرانسوی اعطا می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر