۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

اتوبوس گردشگری ما، اتوبوس گردشگری اونا

اسمش را «نخستین اتوبوس گردشگری تهران» گذاشته اند اما بزک کرده اتوبوس های دیگر است و کمی داخل آن باکلاس تر با صندلی های بهتر است. تنها همین و همین.

قطعا راه اندازی اتوبوس های گردشگری تهران می تواند برای شناساندن بهتر تهران به تهرانی و غیر تهرانی ها و حتی گردشگران خارجی کمک کند. می تواند یک گام درست و مناسب باشد اما در هر گام مناسب باید بزرگ فکر کرد و باید بزرگ دید.

اگر در لندن اتوبوس های دوطبقه می شود هویت و میراث شهر یعنی تفاوت. اگر در پاریس اتوبوس های گردشگری متفاوت از سایر اتوبوس هایند به این دلیل است که این اتوبوس ها که بخشی از هویت این شهر به عنوان نخستین شهر توریستی دنیا را به گردشگران معرفی می کنند، خود نیز باید با هویت باشد.

اتوبوس های دوطبقه گردشگری پاریس معمولا در رنگ های قرمز و زرد در سراسر شهر شناخته شده اند. ایستگاه های آن مشخص و نرخ بلیت آن معلوم است و از سوی دیگر ساعت های رسیدن به هر ایستگاه به طور دقیق تعیین شده است.

گردشگران و شهروندان پاریس اتوبوس ها را می شناسند چون متفاوتند. چون قرار است به مانند اتوبوس های سبز شهری پاریس که از سال ها پیش با یک شکل و قیافه مسافران را جابجا می کردند، آنها نیز هر روز شکل عوض نکنند و ویژگی های یک اتوبوس گردشگری نه یک اتوبوس مسافربری را داشته باشند.

شاید اگر مسئولان شهری تهران بزرگتر می اندیشیدند حتی می توانستند با کمی خرج بیشتر اتوبوس های دو طبقه تهران قدیم را برای این کار بازسازی کنند. اتوبوس های متناسب با بافت قدیمی مرکز تهران که قرار است آنها را به گردشگران شهری معرفی کند. اتوبوسی که می توانست هم هویت بخش باشد و هم خود هویت داشته باشد.

اتوبوس های جدید گردشگری تهران

اتوبوس های جدید گردشگری تهران

اتوبوس های جدید گردشگری تهران

اتوبوس های جدید گردشگری تهران

اتوبوس های دوطبقه تهران قدیم که با بازسازی یا دوباره سازی، می توانند بخشی از هویت تهران شوند

اتوبوس های دوطبقه تهران قدیم که با بازسازی یا دوباره سازی، می توانند بخشی از هویت تهران شوند

اتوبوس های دوطبقه تهران قدیم که با بازسازی یا دوباره سازی آنها می توان هویت ایجاد کرد

اتوبوس های گردشگری در پاریس

اتوبوس های گردشگری در پاریس/ بخشی از هویت این شهر

اتوبوس های گردشگری در پاریس/ بخشی از هویت این شهر





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر